Wachten op een kleintje

maandag 13 november 2006

Tijd voor een bloggie!!!

Afgelopen week erg druk geweest. Heb niet zoveel tijd gehad om thuis achter de computer te kruipen. Dus nu net maar even tijd voor uitgetrokken. Ook al wil ik nog zoveel doen. Van het weekend lekker niets gedaan. Heerlijk uitgerust. Ik merk nl dat ik mijn rust wel moet pakken want anders komen er weer lichamelijke klachten aan het licht.

Uitnodiging gehad van mijn neef en nicht en hun gezinnen voor het samen begraven van mijn oom en tante. Misschien een beetje raar om te lezen, maar ik zal het proberen uit te leggen.
10 jaar geleden is mijn oom overleden aan kanker. Hij is gecremeerd en later uitgestrooid in Blankenham bij zijn geboortehuis. Het is huis (boerderij) is nog steeds in de familie. Op zijn as groeit nu een boom. Mijn tante heeft altijd zijn urn bewaard. Had daar bloemen instaan. Een paar maanden geleden is mijn tante overleden ook aan kanker en is ook gecremeerd. Nu willen mijn mijn neef en nicht dat ze samen een plekje krijgen. Dat ze eindelijk na 10 jaar weer samen zijn.
Ook al is de ene urn leeg toch wordt deze begraven samen met mijn tantes as. Ik vind het een bijzondere gedachte. En ik denk dat het op deze manier goed wordt afgesloten.


En toch gaat alles door zie hieronder maar.
Woensdag lekker uit geweest in Ermelo. 5 uur thuis. Was erg gezellig. En wat kan je je toch weer vergissen in mensen. Vooral als je ze na afloop nog eens spreekt. Heb ik dus weer eens gehad. Blijkt dat ik te maken had met iemand die diep na dacht over het leven. En als je hem daarvoor zag in de kroeg had je dat echt niet gedacht. Had hem dus al in een verkeerd hokje geplaatst. En heb hem dat ook heel netjes verteld. Later wel weer ff uit dat hokje gehaald.
Vrijdag al lekker vroeg weekend. Moet er nog wel aan wennen hoor, maar ik vind het ohhhh zo heerlijk. Senna was bij ons thuis omdat hij naar het ziekenhuis moest, dus ging hij niet naar de creche. Kom ik thuis: "Seeeeeeeee (zo wordt ik genoemd door hem) Senna potje lassen." Oke uhm tja, gelukkig was mien Mamme in de buurt en vertelde dat als Senna 5 stickertjes had hij een kadootje kreeg van zijn Mama. En dat hij de hele dag al droog was geweest.
Oke daar sta ik van te kijken. Nog geen 2 jaar en al droog. Kan zijn neefje van 4 nog een voorbeeld aannemen. Want die was met zijn 4e nog niet zindelijk. Maar goed Senna moest nog 1 stickertje. Dus op het potje. En ja hoor na een tijdje had hij een plasje gedaan. Dus kreeg hij een kadootje. Geweldig hij is zo trots. En het mooiste is hij vindt het ook vies als hij zijn luier vol heeft. Dus het is er ook echt tijd voor.

Zaterdag lekker niet zoveel gedaan. Gelezen, gepuzzeld, geslapen en dat was het wel zo'n beetje. Oh nee heb mijn kast maar eens opgeruimd, zomerkleding eruit en de winterkleding die ik nog heb er weer in. Tijd om te shoppen want de kast is zo goed als leeg nu.

Zondag naar mijn oma gelopen met mien Mamme en vaders. Net voor de buien uit. En natuurlijk ook terug gelopen. 's Middags naar andere oma geweest. En 's avonds weer niets gedaan. Maar heb toen wel lekker gegeten. Een spinazieomelet. Om je vingers bij op te eten. Keek er eerst maar wat vies tegen aan. Maar het is echt lekker. Hier het recept voor 4 personen uit het boek van Sonja Bakker:

Stevige spinazieomelet voor 4 personen
0,5 pak Iglo baldspinazie, 1 grote aardappel, 1 ui, 1 teentje knoflook, 50 gram achterham, 2 eetlepels olijfolie, 4 eieren zout en peper

Verwarm de spinazie in een pannetje circa 10 minuten op laag vuur. Schil de aardappel en snijd hem in kleine blokjes. Pel en snipper de ui en knoflook. Snijd de achterham ook in kleine stukjes. Verhit de olie in de koekenpan en bak de aardappeltjes circa 6 minuten. Voeg de ui, knoflook en ham toe en bak dit zo'n 5 minuten mee tot de uien zacht (glazig dus) zijn en de aardappels gaar. Klop de eieren los. Meng het aardappelmengsel en de spinazie er doorheen. Breng het geheel op smaak met zout en peper. Doe het mengsel in de koekenpan en bak het zo'n 5 minten op matig vuur. Laat de omelet op een deksel glijden en keer hem om in de pan. Bak nog 1 tot 2 minten. Snijd de omelet in punten.

En het is echt lekker!!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Het ziet er ook wel heel lekker uit en maar 11,5 punten voor het hele recept (punten tellen kan ik niet laten hoor) kan ik dat ding dus ook helemaal alleen op eten mmmmmm