Wachten op een kleintje

zaterdag 18 november 2006

Recepten van Sonja Bakker!

Hier nog wat recepten die makkelijk om te maken en lekker zijn.

Spaghetti a la Bolognese voor 4 personen
Dit heb je nodig:
1 ui, 2 teentjes knoflook, 2 worteltjes, 1 stengel bleekselderij, 2 eetlepels olijfolie, 500 gram rundergehakt, 3 eetlepels ketchup, 1 dl rode wijn, 2 dl vleesbouillon en 500 gram spaghetti.

Pel en snipper de ui en de knoflooktenen, Maak de wortels en de bleekselderij schoon en snijd ze in kleine stukjes. Verhit de olie in de braadpan. Voeg het gehakt toe en bak dit circa 5 minuten. Schep de ui. knoflook, wortel en selderij erbij en bak alls nog zo'n 3 minuten mee. Voeg de wijn, bouillon, ketchup toe en breng het gehaksmengsel al roerende aan de kook. Laat de saus circa 30-45 minten heel zachtjes sudderen. Serveer de saus met 120 gram spaghetti per peroon.

Karbonaden in folie voor 4 personen
Dit heb je nodig:
4 schouderkarbonaden, 2 eetlepels olijfolie, 2 uien 1 groot blik tomatenpuree, 250 gram champignons, 8 plakken 30+ kaas, 4 stukken aluminiumfolie, peper en zout.
De karbonaden met peper en zout om en om aanbraden in de olijfolie. Intussen de uien en champignons snijden en zacht laten smoren in de olijfolie. Uien uit de pan nemen, overtollige olie uit de pan verwijderen en de uien weer terug in de pan doen. De tomatenpuree toevoegen en nog even omscheppen. Leg 4 stukken aluminiumfolie op het aanrecht en leg op elk vel een plak kaas. Hierop een schep van het uienmengsel, daarna een karbonade. Nogmaals een schep van het uienmengsel met kaas. Vouw het geheel tot een pakje leg de pakjes ongeveer tien minuten in de oven.

Nou ik kan jullie vertellen dat de spaghetti heerlijk is. Maandag eet ik het andere. En natuurlijk zal ik dan ook even vertellen hoe lekker of niet het was. Tot de volgende keer.

3 opmerkingen:

Tummetje zei

De Karbonade was heerlijk!!! Echt een aanrader. De oven moet je ongeveer op 180-200 graden. Het was echt smullen!!!!!!!!

Anoniem zei

die leek mij ook zo heerlijk en ga ik beslist een keer proberen het omelet met spinazie ook, de bolognese saus niet denk ik want die van mezelf is zo heerlijk dus daar hou ik het maar bij.

Tummetje zei

Ik kan het je allemaal aanraden. En ik ben een zeer moeilijke eter. En toch eet ik alles. En het is geeneens vies. Vooral die recepten niet hahahahhaha.