Wachten op een kleintje

maandag 3 september 2007

Er was eens een dag....

dat het mooi weer was en wij een stukkie gingen rijden. Ik wilde graag aan de sluis zitten want daar kon je zo lekker zitten. Ik wist alleen niet meer waar het precies was. Of in Zwartsluis of in Blokzijl. Nou ja we gokten op Zwartsluis. Wij daar heen rijden. Maar daar aangekomen was er wel een sluisje maar kon je daar niet lekker even zitten en wat drinken bestellen. Moet toch blokzijl zijn geweest. Dus wij richting blokzijl via Giethoorn. In Giethoorn aangekomen (jaja met een omweg, want RonRon deed het niet zo goed wilde niet luisteren) dacht Vriendjelief dat ik het wel leuk zou vinden om te gaan varen. Oké erg leuk idee. Maar ik had meer een rondvaartbootje in gedachten. Dus wij naar van die meneren toe gegaan en toen besloot Vriendjelief om een klein bootje te huren voor 2 uurtjes. Ik had dat nog nooit gedaan. En durfde eigenlijk niet zo goed. Maar zo gezegd zo gedaan. Ik werd geholpen met instappen want op krukken lopen is geen pretje. En om dan in te stappen in een bootje wat gevaarlijk heen en weer gaat brrrr. Maar mevrouw zat en toen hebben we heerlijk meer dan een uur (we hadden hem gehuurd voor 2 uur) gevaren door Giethoorn en later nog over een meer. Het was echt genieten. Op het meer durfde ik wel te sturen (weet niet of je dat zo zegt bij bootje varen) Maar Vriendjelief ging ook gelijktijdig foto's maken. Zoals je aan de foto's kan zien ging dat niet helemaal goed :)

3 opmerkingen:

Nance zei

Wat leuk he varen in Giethoorn. En dan even lekker aanleggen bij het eiland voor een hapje en een drankje. Puur genieten!

Anoniem zei

Was je niet zeeziek. IK kan daar echt niet tegen...
Maar jullie zien er nog gezond uit op de foto dus het zal wel mee hebben gevallen.
DOEI

Tummetje zei

Na dat ik van de boot af was, leek het nog wel of ik op de boot zat. Heel raar was dat :) Maar was niet zeeziek