Wachten op een kleintje

zaterdag 9 augustus 2008

I'm the Hero


Ik had al eerder geschreven dat wij gezellig 2 dagen bezoek hadden van heeeel veel bouwvakkers. De ene nog urker dan de andere.

Maar goed dat mocht de pret niet drukken.

De mannen elke dag goed verzorgt van een hapje en drankje.


Donderdag uit mijn werk hoorden wij een katje janken. Niet zoveel van aangetrokken eerst.

Maar op een gegeven moment bleef het brullen. Dus ik eerst even in de achtertuin gekeken en maar eens in de voortuin. Niets.

Verder niets van aangetrokken. Even naar de markt geweest voor groente en fruit samen met vriendjelief zodat ik mijn loopje voor die dag weer had gehad.

Komen we terug en we zitten lekker even wat te drinken. Horen we weer die kat hard brullen. En ik zeg nog tegen vriendjelief lijkt wel of dat dat beest in huis zit. Ik ga nog eens overal kijken.

In de kelder gekeken, weer buiten gekeken. Vervolgens maar eens naar boven gelopen. En ik sta op de overloop en ik kijk om me heen komt er van de zolder een heel lief klein katje naar beneden gelopen. Was nog een jong ding. En lief en aanhankelijk dat dat beestje was.

Dus tja wat doe je dan. Beestje in de keuken gedaan en telefoonboek erbij gepakt. Maar natuurlijk staat daar het nummer van de dierenambulance niet in. Dus eerst maar de dierenarts van hier gebeld. Die gaf mij het nummer. Ambulance gebeld, deze verwees mij door naar het asiel in Kampen. Toen die maar eens gebeld. Moest de buurt rond gaan en Amivedi gebeld.

Oke, bellen willen ik nog wel doen maar de buurt rond gaan? 5 flats en een lange straat. Direct na het beltje heb ik Amivedi maar gebeld. Die verklaarde me voor gek als ik de straat rond ging. Ze moesten het zelf maar doen. Het kwam er opneer dat mevrouw niet zo'n hoge pet op had van het asiel. Ik vertelde mevrouw dat ik echt de straat niet rond kon omdat ik ook nog eens ziek was. Dus hoefde ik dat van haar niet te doen. Ik moest een half uurtje wachten en daarna het asiel weer bellen. En vragen of ze het katje op konden halen. Zo niet dan moest ik haar maar weer bellen en dan kwam zij het ophalen.

Heb alleen maar aan de buurvrouw gevraagd of zij het katje kende. Maar ze had het hier al zien rond struinen. Dus het was niet bekend. Na 20 minuten heb ik het asiel weer opgebeld.

Ik moest het katje maar komen brengen. Uitgelegd dat ik het niet kon komen brengen omdat ik ziek was. Dat maakte hen niets uit ze kwamen het katje niet ophalen. Heb toen gevraagd of ik dan het katje weer op straat moest zetten. Nou dat moest ik maar zelf weten. Heb toen maar opgehangen. Want ik werd een beetje boos.

Dus die mevrouw weer opgebeld van Amivedi. En die ging wel eens even bellen. Ook zij was behoorlijk pist.

Het komt er opneer dat er ongeveer 11 telefoontjes zijn gepleegd om 1 katje op te halen. En er is een klacht naar de dierenbescherming toe over dit voorval.

En dan probeer je iets goeds te doen.

Volgende keer gewoon het katje maar buiten zetten en de radio hard aan? Zodat je het niet hoort brullen?


Uiteindelijk is het katje na 3 uur opgehaald door de Ambulance. Katje had geen bandje en geen chip in.

Dus mist er iemand een katje??? Kijk maar even op de foto.

En helaas ik mocht het katje niet houden van Vriendjelief. Hij heeft het niet zo op katten. Was het maar een hond zei hij....

6 opmerkingen:

Smitsky zei

Uhmmm, die mw van de Amivedi...daar kan ik je nog wel wat over vertellen..

Afstand houden ;)

Simone zei

Wat een gedoe, Bunny had dit gezeur ook over het gevonden kitten op mp terrein.

uiteindelijk is mr kitten de dag erna door R. naar Kampen gebracht.

Idioot dat er zo moeilijk gedaan wordt over het ophalen van een kat.

daydreamer zei

'Wie goed doet, goed ontmoet' gaat niet altijd op. :S

Tummetje zei

@smitsky

En ik vond haar nog wel zo aardig

Smitsky zei

Jaja, ze kan aardig zijn...Maar ze is net een octopus en doordrammer. Toen mijn zusje en ik in het bestuur bij de DB zaten, heeft ze alles om zeep geholpen. Door haar toedoen zit de polder nu zonder asiel en moet Kampen het allemaal opknappen voor de polder, dat is ook niet niks.

Tummetje zei

En ik vond haar nog wel aardig. Ze was juist blij dat alles ging fuseren.