Wachten op een kleintje

donderdag 31 juli 2008

Niet de eerste keer

Het was niet de eerste keer dat ons werd gevraagd om onze auto ergens anders neer te zetten.
Vorige jaar, alleen een maand later, rond de beroemde run langs de dorpen. Had ik mijn auto een eindje verdop in de straat geparkeerd. Had mijn neefje opgehaald, deze zou gezellig bij ons de dag door brengen. Vervolgens komt de burgemeester zijn huis uit (hij heeft deze bijnaam gekregen omdat hij denkt dat hij de macht over het blok heeft) hoe lang ik denk nodig te hebben om mijn auto te verplaatsen. Heb toen tegen hem gezegd dat ik zo weer weg ging. Ik had mijn auto die avond ervoor daar neergezet. Tegen 9 uur die morgen ben ik mijn neefje op gaan halen. De burgemeester had dus ongeveer een uur de tijd gehad om zijn auto op "zijn" plekje neer te zetten. Maar nee hoor toen ik terug kwam kon heb daar gewoon weer neerzetten. En dat heb ik ook gedaan.
Ik had dus gezegd dat ik zo weer weg ging. Maar dat zo weer weg gaan, werd pas 's middags...
De burgemeester wilde graag zijn auto in zicht hebben. Pardon??? Hij staat 4 a 5 meter verder. Dan kan je toch ook je auto nog zien als je even voor het raam gaat staan?

Een paar dagen later vertelde de buurvrouw ons dat we moesten oppassen omdat de burgemeester nog wel eens krassen maakte op auto's als het hem niet aan stond. Ik zet dus ook mijn auto daar niet meer neer omdat ik geen zin heb in schade aan de auto.........

Maar wat denken de mensen wel niet........

2 opmerkingen:

Simone zei

Mijn opa woonde ook in zo'n straat, dat was in Espel. irritant maar al snel had hij een paal met een prachtig nummerbordje die hij ook mee heeft genomen naar Emmeloord. Super handig

daydreamer zei

Leuk is anders inderdaad. Sommige mensen... :(