Wachten op een kleintje

woensdag 18 oktober 2006

Een waargebeurd verhaal!

Het begon zo'n 11 jaar geleden. Een meisje dat heel erg gepest werd door een meisje wat daarvoor haar beste vriendintje was. Iedereen zette ze tegen haar op. Waardoor het voor haar heel moeilijk was om vriendjes je te maken. Nieuwe mensen te leren kennen. Ik weet dat dit aan het begin was van de middelbare school. Dus alles is nieuw en dan gelijk al gepest worden lijkt me niet leuk. Terwijl er niets met dat meisje aan de hand was. Ze was leuk, spontaan, lief en zag had een leuk koppie. Waarom ze haar nou moest hebben. Ze legde wel te gemakkelijk contact met de oudere jongens en meisjes in de school. Sommige kinderen trokken zich er niets van aan en gingen gewoon met dat lieve meisje om. Gelukkig stond ze niet helemaal alleen. Dit veranderde toch na ongeveer 3 jaar. De laatste klas, examenklas, het pesten werd steeds erger. En het meisje wilde zelfs niet meer naar school. Ik weet nog dat ze thuis niets vertelde aan haar ouders niet en de rest van het gezin of familie niet. Wel vertelde ze alles aan haar knuffelbeer. Elke morgen bedacht ze wel een smoes om niet naar school toe te gaan. Want het werd van kwaad tot erger. Ze werd zelfs bedreigd met een mes. Dit omdat ze die persoon had aangekeken. Ze zouden haar helemaal lek steken. Ik weet nog dat ze dit heeft gemeld bij haar decaan. Maar die deed er niet veel aan. Meisje mocht eerder vertrekken van school zodat de pestkoppen haar niet te pakken konden krijgen. Ik weet het nog goed, net voor kerst was het raak. Het meisje wilde naar haar klas toe lopen toen een 5 tal meiden haar te grazen namen bij de kluisje uit het zicht van anderen. Maar door het lawaai kwamen er natuurlijk kinderen op af. Zo ook een leraar die niet zoveel deed. Bleef maar staan kijken. Het meisje is losgekomen en netjes naar de les gegaan. De volgende dag ging het meisje lekker naar de markt met wat mensen om koekkruimels te kopen dat was altijd standaard als er daar markt was. En ik weet nog dat dat ze me vertelde dat ze een voorgevoel had gehad. Nou ik kan je vertellen dit voorgevoel was waar. De 5 meiden van de dag ervoor liepen haar achterna en net naast de school namen ze haar weer te grazen. Maar dan ook goed te grazen. Het meisje heeft zich niet verweerd en is toen alleen haar gezicht gaan beschermen. Ze hebben haar geschopt en geslagen waar ze maar konden. En de hele school stond toe te kijken hoe ze dat meisje toetakelde. Zelfs een leraar. Ze deden niets. Ook de vrienden van het meisje deden niets. Omdat ze bang voor die meiden waren. Bang dat zij vervolgens het pispaaltje zouden worden. Toen het meisje op wilde staan hebben die meiden haar beet gepakt en vervolgens toen er een auto aan kwam rijden haar voor die auto gegooid. Het scheelde maar een haartje of het meisje was levensgevaarlijk gewond geweest. Ze is toen huilend richting school gelopen en ondertussen werd ze nog steeds geslagen. Eenmaal binnen snel naar de decaan. Deze zag nu echt dat er wat mis was. En heeft toen haar moeder opgebeld. Meisje is niet die dag op schoolgebleven. De meiden werden weer vast gehouden tot het meisje met de bus naar huis kon zonder gepakt te worden. De volgende dag is het meisje naar de dokter en de politie gegaan. De dokter melde haar dat ze een zwaargekneusde schaambeen had en de rest zou met de tijd blijken. Aangifte bij de politie gedaan. Later bleek dat er helemaal niets met die aangifte is gebeurd. Die was weg foetsie. En het meisje heeft aan het hele voorval een bril overgehouden. Doordat die meiden haar zo hard op het hoofd hebben geslagen (volgens mij zit dat ergens achterop je hoofd het gezichtsveld?) moest ze nu een bril dragen. En weet je wat het ergste was? Waarom ze haar hebben geslagen? Omdat ze van 1 van die meiden het zusje zou hebben geslagen. Het meisje vertelde mij toen dat ze dat hele zusje niet kende. Ze moesten toen gewoon een reden hebben om haar te slaan.

En ik weet hoe het met die meiden is afgelopen. Ze zijn stuk voor stuk in de goot beland. En mijn mening daarover is dat ik dat helemaal niet erg vind.

Dit even om nog een verhaal te plaatsen wat mijn mede blogger en medecollega Ell op haar blog heeft staan.

En zo zie je maar zelfs de politie doet er niets aan. Ook al weet je wie de daders zijn, want vaak bij zinloosgeweld weet je niet eens wie de daders zijn, er worden nog genoeg fouten gemaakt bij de politie.

3 opmerkingen:

The world according to El zei

soms is de wereld zo rot, maar gelukkig gebeuren er ook nog heel veel mooie dingen waar je dan extra dankbaar voor bent

Tummetje zei

Yep, maar het ergste is dat ik de persoon heeeeeel goed ken. En zie wat het met haar gedaan heeft

Simone zei

Gepest worden vergeet je nooit, je neemt het je hele leven mee. in moeilijke tijden leer je ook echt je vrienden kennen en meestal blijven er niet veel van over. De meiden ( daders ) krijgen hun straf nog wel daar geloof ik heilig in, Hopelijk bouwt het meisje ( slachtoffer ) een goed leven op en kan zij of de andere neerkijken , dat hun hun leven verprutst hebben. Het is schandalig dat scholen er niet genoeg aan doen. Er wordt gedaan of je aandacht zoekt! Een school zou veilig moeten zijn voor iedereen!!! Je blog is een goede eye opener!